rost logo

راهکارهایی برای ایجاد تغییرات موثر در خانه‌های اجاره‌ای

rost logo

راهکارهایی برای ایجاد تغییرات موثر در خانه‌های اجاره‌ای

تبدیل خانه به نسخه‌ی بهتری از خودش
راهکارهایی برای ایجاد تغییرات موثر در خانه‌های اجاره‌ای

درصد اجاره‌نشینان در هر شهری همواره عدد قابل توجهی است. هر خانواده یا فردی ممکن است بنا به دلایلی خانه‌ی اجاره‌ای را برای زندگی در نظر بگیرد. همین انتخاب هم میتواند محدودیت‌هایی ایجاد کند، خصوصاً برای افرادی که به فضای خانه و زیبایی آن بسیار اهمیت می‌دهند و تمایل دارند سبک شخصی خودشان را در خانه به نمایش بگذارند. اگر خوش شانس باشیم و صاحبخانه پاسخ درستی به نیازهای ما بدهد، شاید بتوانیم با تغییرات اندکی، فضای خانه را به سبک زندگی خودمان نزدیک‌تر کنیم. حتی اگر امکان تغییرات چشمگیر وجود نداشته باشد، درهای خلاقیت هیچگاه به روی ما بسته نیست! خانه جایی است که میزبان حضور بی‌واسطه‌ی ما و افراد مهم زندگی‌مان است، ناب‌ترین لحظاتمان را در آن سپری میکنیم و اشیای مهم و باارزشمان را در آن نگه‌داری می‌کنیم. این خانه هر عنوانی را هم که یدک بکشد متعلق به ماست و باید به‌گونه‌ای کلیات و جزییات آن را دیزاین کنیم که تجربه‌ی لذت بخشی برای ما بسازد و مکانی دنج و امن، برای زیستی بهتر فراهم کند. بر کسی پوشیده نیست که زندگی در خانه‌ای که به طور تمام و کمال دارایی ما محسوب نمی‌شود، چالش برانگیز است. برای به حداقل رساندن این چالش‌ها، راهکارهایی وجود دارد که در ادامه به برخی از کارآمدترینشان می‌پردازیم.

انتخاب و خرید وسایلی که بتوانیم در فضاهای مختلف از آنها استفاده کنیم، بسیار دشوار است. مخصوصا اگر این وسایل، بخش اعظمی از بودجه‌ی ما را به خودشان اختصاص دهند؛ مانند مبلمان. اگر ما چندسال یکبار محل زندگی‌مان را تغییر می‌دهیم باید وسایلی را انتخاب کنیم که به ما قابلیت تطبیق‌پذیری با فضاهای مختلف را بدهند. ما باید به مدل، رنگ یا سایز مبلمان، میز ناهارخوری و دیگر وسایلی که علاوه بر اختصاص دادن مساحت بیشتر به خودشان، تهیه یا تعویض پر هزینه‌تری دارند، بیشتر توجه کنیم. به دنبال دیزاین‌های جاودانه و صدالبته کیفیت بالا و در کنار آن توجه به مقرون صرفگی باشید. پیشنهاد همیشگی ما برای رفع چنین نیازهایی دیزاین مدولار است. اگر به یادداشت‌های دیگر ما مراجعه کنید، مطالب مفید و مفصلی برای انتخاب‌های پایدار در اختیارتان قرار داده‌ایم.

یکی از معضلاتی که احتمالاً گریبان‌گیر همه شده‌است، کفپوش‌هاست! متاسفانه نمی‌توانیم فکری به حالشان کنیم جز اینکه اگر باب میلمان نیستند یا به حال‌وهوای وسایلمان نمی‌خورند آن‌ها را با فرش بپوشانیم. توصیه‌ی ما فرش‌هایی ساده و در مایه‌های رنگی نزدیک به هم است.

برای دیوارها حتماً از آرت‌ورک استفاده کنیم. تابلوهای مختلف می‌توانند بیانگر سلیقه و هویت ما باشند و شخصیت ویژه‌ای به خانه‌ی ما بدهند. اگر شما مایل به نصب تابلوهای عکس یا نقاشی و ... به دیوارها هستید، قبل از نهایی شدن قراردادتان مطمئن شوید که چنین امکانی برای شما فراهم خواهدبود.

لامپ‌های سقف را عوض کنیم. نور لامپ‌ها باید مناسب فضای ما باشد و البته به لحاظ بصری بتواند به زیبایی خانه بیفزاید. اگر تصمیم به خرید لوستر دارید بهتر است سراغ مدل‌هایی بروید که ساده باشند و با فضاهای مختلف بتوانند هماهنگ شوند. اگر امکان کنترل نور، چه برای رنگ و چه میزان روشنایی هم برای شما فراهم باشد، بهترین گزینه خواهد بود. در کنار لامپ‌های سقف حتما زمان و انرژی زیادی را صرف انتخاب و جای‌گذاری آباژورهای ایستاده یا رومیزی در گوشه‌ کنار خانه بکنید. نورها دگرگون‌کننده‌اند.

یکی از بهترین راه‌ها برای تعویض چهره‌ی خانه و تبدیل کردن آن به نسخه‌ی بهتری از خودش، آویزان کردن پرده است. پرده‌هایی با قابلیت نصب آسان، بسیار کارآمد هستند، همچنین انتخاب رنگ روشن برای پرده‌ها تصمیم هوشمندانه‌ای خواهد بود. میزانی که هر خانه نور را به داخل راه می‌دهد متغیر است و پرده‌های با رنگ تیره برای خانه‌های کم‌نور مناسب نخواهد بود، در حالی که پرده‌های شفاف، خصوصاً با رنگ‌های خنثی و روشن برای اکثرفضاها مناسب هستند و با هربار جابه‌جایی نگران تعویض کردن آنها نخواهید بود. از پرده‌ها علاوه بر پوشاندن پنجره‌ها می‌توانید برای دیوارها هم استفاده کنید خصوصا اگر رنگ آنها را دوست ندارید یا بسیار قدیمی هستند.

شاید نتوانیم کابینت‌های آشپزخانه را عوض کنیم اما دسته‌های آن را که می‌توانیم! با نو کردن دسته‌ها و انتخاب یک مدل مناسب، هرآنچه که از دستتان برمی‌آید را انجام دهید.

اگر قسمتی از خانه بود که نمی‌دانستید با آن چه کنید، شاید بتوانید یک آینه‌ی قدی بزرگ آنجا قرار دهید. آینه را در هر خانه‌ای، با هر شکل و اندازه‌، می‌توانید استفاده کنید. استفاده‌ای نه تنها بی‌‌ضرر که پرفایده.

Rost on

Rost Letter

rost innovation studio