rost logo

راهنمایی اولیه برای انتخاب بهترین گل‌میز

rost logo

راهنمایی اولیه برای انتخاب بهترین گل‌میز

جزئیات کوچک با تأثیرات بزرگ
راهنمایی اولیه برای انتخاب بهترین گل‌میز

درباره‌ی گل‌میزها همیشه کم‌لطفی شده! احتمالاً اکثر ما زمان و انرژی بیشتری را صرف خرید قطعات بزرگ‌تر اثاث خانه کرده‌ایم و گل‌میزها را صرفا برای تکمیل چیدمان و در نسبت با دیگر وسایل انتخاب کرده‌ایم. اما کوچک بودن ابعادشان دلیل قانع‌کننده‌ای برای کم اهمیت بودنشان نیست. در کنار در نظرگرفتن نکاتی که به هرحال وابسته به سبک دیزاین داخلی و مبلمان ما هستند، می‌توانیم به گل‌میزها به چشم قطعه‌هایی کاملاً مجزا نگاه کنیم که قرار است هویت ویژه‌ای به خانه‌ی ما ببخشند. در ادامه راهکارهایی برای انتخاب بهترین گل‌میز را با هم مرور خواهیم کرد.


-    ابعاد مبلمان را در نظر بگیرید.
گل‌میز در واقع همیشه در نسبت با مبلمان تهیه می‌شود و باید از هر نظر متناسب با اندازه‌های اثاث نشیمن ما باشد. ابعاد ست مبلمان یا صندلی تک راحتی‌تان را در نظر بگیرید. انتخاب شما نباید در مقایسه با فضای خانه و وسایل اصلی آن، بیش از اندازه کوچک یا بزرگ به نظر برسد. مهم‌ترین نکته، اندازه‌گیری ارتفاع مبلمان است. به طور کلی بهتر است گل‌میز دارای ارتفاعی همسطح با محل نشستن یا کمی پایین‌تر ازدسته‌ی مبل یا صندلی باشد. طول و عرض را هم به گونه‌ای انتخاب کنید که فضا به شما اجازه دهد میان مبل و گل‌میز مقداری فاصله بیندازید تا تصویری شلوغ و دَر هم ایجاد نشود.

-    کارکرد
در نظر داشته باشید که برای چه هدفی گل‌میز تهیه می‌کنید. آیا صرفاً می‌خواهید یک آباژور، شمع،گلدان یا هر شی دکوراتیو دیگری را روی آن بگذارید یا مایلید برای پذیرای از میهمان هم به کارتان بیاید؟ اگر گل‌میز قرار است استندی برای قرارگیری اکسسوری‌ها باشد، مطمئن شوید ابعاد مناسب برای جا دادن آیتم‌های موردنظرتان را داشته باشد. اگر می‌خواهید سطح بیشتری برای قرار دادن ظروف یا اسباب پذیرایی در اختیارتان بگذارد، بدون شک باید به گزینه‌های بزرگتر فکر کنید.

-    رنگ و متریال
برای انتخاب رنگ و متریال علاوه بر درنظر گرفتن کاربرد، به زیبایی‌شناسی کلی خانه توجه کنید. اگر فضای بسیار مینیمالی دارید شاید بهتر باشد به هارمونی بیشتر فکر کنید و رنگ و متریال گل‌میز‌ها را مشابه مایه‌ی رنگی اصلی خانه انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید فضا کمی سرگرم‌کننده و صمیمانه‌تر باشد می‌توانید سراغ گل‌میزهایی بروید که کمی در فضا کنتراست ایجاد کنند و سبک ویژه‌ای بیافرینند.

-    فرم و شکل
گل‌میزها در انواع شکل‌ها با دیزاین‌های مختلف قابل خریداری هستند. اشکال زاویه دار، مانند مربع یا مستطیل برای قرار گرفتن در گوشه‌های خانه با زوایای مشابه بسیار مناسبند و هماهنگی و انسجام ایجاد می‌کنند. همچنین اگر در دیزاین اکثر وسایل شما، زوایای مشخص و خطوط واضح به عنوان یک ویژگی تکرارشونده قابل مشاهده است، گل‌میزهای مربع یا مستطیل می‌توانند همنشین فوق‌العاده‌ای برای آنها باشند. گل‌میزهای دایره یا بیضی شکل اما از نظر بصری فرمی نرم‌تر و رهاتر دارند و به همین دلیل مناسب فضاهایی با چنین شخصیتی هستند. اگر فرم‌های منحنی در خانه‌ی شما به وفور یافت می‌شود شاید بهتر باشد برای گل‌میزها هم انتخاب مشابهی داشته باشید. اشکال منحنی، به ویژه‌، مناسب فضاهای کوچک نیز می‌باشند.

-    چند گل‌میز خریداری کنیم؟
زمانی که پای خلاقیت در میان باشد، هیچ قانونی نباید دست و پای ما را ببندد. اما به صورت معمول انتخاب سه گل‌میز برای یک سالن با اندازه‌ای استاندارد می‌تواند مناسب و کاربردی باشد. عدد سه، همواره عدد مقدس چیدمان است. یک یا دو گل‌میز را می‌توانید در کنار میز وسط قرار دهید و ترکیب زیبایی را در مرکز مبلمانتان ایجاد کنید. در کنار مبل تکنفره یا در انتهای کاناپه هم می‌توانید از یک گل‌میز برای ایجاد تاکید یا قراردادن اکسسوری بهره ببرید. 

-    گل‌میزها را عوض کنید.
هر زمان که در نظر داشتید تا با کمترین هزینه، حال‌وهوای چیدمان خانه را دگرگون کنید، گل‌میزها را عوض کنید. گل‌میزها جزییات کوچکی هستند اما تاثیرات بزرگی دارند. بدون اینکه لازم باشد وسایل اصلی را عوض کنید با انتخاب هوشمندانه و البته خلاقانه‌ی گل‌میزها، می‌توانید تصویری جدید در خانه بسازید. 

Rost on

Rost Letter

rost innovation studio